Visszaugrás a kezdőlapra Bevételek kezelése

A program az önkormányzati napi munkában, a különböző jogcímeken keletkező pénzügyi követelést is tartalmazó, szerződéseken vagy határozatokon alapuló bevételeinek kezelésére (teljeskörű vevőanalitika) készült.

Használatával a következő jogcímek szerződései, határozatai rögzíthetők illetve dolgozhatók fel:

1) Ingatlannal kapcsolatos szerződések, határozatok

2) Hatósági eljárással kapcsolatos határozatok

3) Támogatásokkal kapcsolatos határozatok

4) Egyéb szerződések, határozatok

Fenti jogcímeknél először a szerződések illetve határozatok legfontosabb adatait kell rögzíteni a fizetési előírásokkal együtt.

A szerződések, határozatok, stb. alapadatai általában a következők:

Ezeknek az adatoknak a rögzítése után kéri a program a fizetési kötelezettség részletezését, ami a programban azonos elvek alapján történik. Itt lehet/kell részletezni, hogy

Minden befizetést előíró sorhoz még egy rövid megjegyzést is írhatunk, ami tájékoztat a fizetések listájában ennek a sornak a tartalmáról.

A korábban rögzített szerződések, határozatok adatainak bármelyikére lehet szűréseket, listázásokat, ellenőrzéseket összegzéseket végezni.

Gyakran előfordul a program használat közben, hogy a korábban rögzített határozatok, szerződések közül ki kell keresni egyet. A különböző listákban egyszerűen lehet keresni a

Ha egy vevőnek több kötelezettsége is van az adatbázisban, akkor ezek mindegyike képernyőre kerül a keresés után.

Ha egy ingatlanhoz több kötelezettség is kapcsolódik az adatbázisban, akkor ezek mindegyike képernyőre kerül a keresés után.

Minden felhasználó maga is összeállíthat egy vagy több listaképet a saját igényének megfelelően. A lista bármelyik sora mögött lévő szerződés vagy határozat, előírás, befizetés adatot egyszerűen képernyőre kérhetünk. Természetesen a képernyőn lévő aktuális listát nyomtatni is lehet.

Példaképpen egyszerűsítve, egy blokksémával mutatjuk meg a szerződés-nyilvántartó modul működését a közterület használatokkal kapcsolatban.

Természetesen a rögzített szerződés vagy határozat minden adatára is lehet feldolgozásokat végezni, pl. listába gyűjthető a lejárt határidejű szerződés, vagy egyszerűen képernyőre hozható adott személy minden szerződése vagy határozata a fizetési előírásokkal és teljesítésekkel együtt.

Ez a szolgáltatás biztosítja azt a lehetőséget, hogy nem csak a pénzügyi iroda dolgozói rögzíthetik a szerződés vagy határozat adatait, hanem azoknak az irodáknak a dolgozói is, akik a szerződést készítik vagy a határozatot hozzák, a pénzügyi iroda dolgozói csak a befizetésekkel, számlákkal, elszámolásokkal kapcsolatos adatokat rögzítik.

Ezzel egy sor párhuzamos munkavégzés csökkenthető vagy meg is szüntethető.

A hálózaton megfelelő jogosultságokkal biztosítható, hogy mindenki csak azokat az adatokat módosíthatja, ami a hatáskörében van, de láthatja azokat az adatokat is, amire a munkája miatt szükség van, de mási hivatali szervezet rögzítette a közös adatbázisba.

Fizetések rögzítése, feldolgozása

A rendszer fontos feladata, hogy a különböző jogcímeken történő befizetéseket rögzítse a kötelezettek nevéhez (vevő analitika), valamint az, hogy a rögzített adatokat különböző szempontok alapján feldolgozza.

A befizetési bizonylaton, pl. csekken szereplő kötelezett nevét egyszerűen lehet kikeresni a listából. A kiválasztás után a képernyőn megjelenik a névhez korábban bármilyen jogcímen rögzített kötelezettségek azonosítója a jogcím megnevezéssel és az esetlegesen korábban készült számlákkal együtt. Ezekből kell kiválasztani azt, amelyikhez a befizetés tényét akarjuk rögzíteni. Választás előtt az egyes sorok tartalma egyszerűen képernyőre hozható. Ha választottunk, vagy a kiválasztott névhez csak egy kötelezettség tartozik, akkor a program képernyőre adja

A képernyőn láthatjuk az előre beállított jövőbeli fizetési kötelezettségeket, a korábbi fizetésekkel együtt. Rögzíteni lehet:

Ha a befizetések rögzítése közben szükségünk van a követeléseinket tartalmazó szerződés vagy határozat tartalmára, akkor ezt is egyszerűen hozhatjuk képernyőre az esetleges változatokkal együtt.

Tetszőleges időszakra vonatkozóan, személyenként is lehet összegezni a képernyőn lévő adatokat (követelés, teljesítés, egyenleg).

A befizetésekről jogcímenként készíthetünk összesítő vagy egyenleg listákat a hátralékosokról, a túlfizetőkről. Különböző feldolgozásokat végezhetünk tetszőleges időszakokra vonatkozóan, amikkel a napi gazdálkodási feladatokon túl a számvitelhez is szolgáltathatunk adatokat, pl. a rendszeres ÁFA bevalláshoz. A képernyőre kerülő listák tartalmát a felhasználó választhatja ki vagy maga állíthatja össze az éppen aktuális feladatnak megfelelően.

A hivatal gyakorlatának megfelelően lehet egyenlegközlőket készíteni a hátralékosok számára.

Egyszerűen kiszámolható az adott időpontban várható befizetések összege a likviditási terv készítéséhez.

Számlák készítése, feldolgozása

A számlázó rész a vonatkozó pénzügyi rendeleteknek megfelelően folyamatos sorszámozást, ezen belül elkülöníthető alszámozást készít, éven belül egytől kezdődően. Számlázni lehet:

A rendszerből kapott adatok alapján

A külső adatok alapján

Azokhoz a számlákhoz, amiknek a számla sora azonos, pl. a házasságkötő terem bérleti számlája, sablon készíthető, aminek segítségével pontos, és a számviteli előírásoknak megfelelő számlák készíthetők.

Az elkészített számlák adatai szerint feldolgozásokat, kereséseket, összegzéseket, ellenőrzéseket stb. lehet végezni. Folyamatosan lehet ellenőrizni a befizetések elmaradását, kiszámolni az esetleges késedelmes fizetés miatti kamatokat. A számítógép készíti a számlakönyvet az összes elkészült vevő számlával, a halasztott ÁFA-t is figyelő ÁFA elszámolással, kifizetésekkel, stb.

Néhány jogcím részletesebben leírt, a fentiekhez hasonlóan működő leírását mellékeljük. Ha van olyan jogcím, ami nem szerepel a rendszer jelenlegi szolgáltatásai között, akkor azt rövid idő alatt pótoljuk.

Fenti rendszer kiegészíthető a következő modulokkal is:

Árlista Kapcsolatfelvétel Ugrás az oldal tetejére