![]() | Közterület használat |
A rendszer az önkormányzatok tulajdonában lévő közterületek használatával kapcsolatos hivatali és gazdálkodási munkát segíti az alábbi szolgáltatásokkal:
Rendszerünk egyszerűen kezelhető és könnyen átlátható formában nyújt informális támogatást az önkormányzatok felelős vezetőinek irányítói tevékenységükhöz és alapvetően megkönnyíti a hivatal mindennapi munkáját, minimalizálva a feladat ellátásához szükséges ráfordítást.
A rendszer korlátlan számú partner, ingatlan és szerződés kezelésére alkalmas. Tetszőleges számú, hálózatba kapcsolt számítógépen teszi lehetővé a hatékony és megbízható működést.
Minden rögzített adatra kérhető "szűrési" funkció. A program képes kiválasztani pl.: a hatályos, vagy a hatályon kívüli szerződéseket, vagy a kifizetett vagy ki nem fizetett számlákhoz tartozó adatokat, stb. Ezeket - a felhasználó által meghatározható - oszlopszerkezetű táblázatos formában mutatja meg, és ha szükséges, további feldolgozásra excelbe exportálhatjuk vagy nyomtathatjuk.
Jellemző rendszereinkre, hogy a képernyőn (ablakban) látható a lista egy-egy sora mögötti információk (adatlap, ingatlan, számla, stb.) adatai egy mozdulattal a képernyőre kérhetők. Ezek - szükség szerint - a program több pontjáról is elérhetők.
A program használata a szokásos paraméterekkel rendelkező számítógépek és hálózat megléte esetén nem igényel semmilyen fejlesztést ill. bővítést. A programot kezelő munkatársaktól sem igényel a megszokottól komolyabb számítástechnikai felkészültséget.
Az adatbázisokban rögzített adatok bármikor elmenthetők, probléma esetén visszatölthetők.
A partnerek, az ingatlanok és a szerződések adatlapjának rögzítése után a program minden nyilvántartási feladatot segít, illetve átvesz.
A rendszerünkkel dolgozó munkatársak azonosító és jelszó használata mellett különböző jogosultságokkal rendelkeznek a munkájuk célterületeinek megfelelően. Ez biztosítja az adatállomány nagyfokú védelmét a szándékos vagy véletlen adatmódosítás ellen, de ez biztosítja a kezelés mélységének jogosultságait is. Ezen kívül lehetőséget ad pl: a rendszerben történő változások naplózására is (ki, mit, mikor változtatott).
Rendszerünk alapvetően két nagy kiinduló adattörzzsel rendelkezik: partnerek és ingatlanok, melyek a szerződés modul állományában "találkoznak".
Partnermodul
Ez a modul aktiválódik a program futása során minden partnereket érintő műveletben.
Tartalmazza minden lényeges adat rögzítési lehetőségét, mely az üzleti kapcsolattartáshoz és a nyilvántartáshoz szükséges.
A partnermodul részletes leírása
Ingatlan modul
A program futása során ez az ingatlanokat kezelő modul aktiválódik minden ingatlanokat érintő műveletben.
Minden tulajdoni lap szerinti adat rögzítési lehetőségét tartalmazza, mely az üzleti kapcsolattartáshoz és a nyilvántartáshoz szükséges.
Az ingatlanmodul rövid leírása
Szerződés modul
Övezeti díjtételek: A képviselőtestület döntése alapján a közterületeket a településen való elhelyezkedésük alapján övezetekbe sorolhatjuk, és meghatározhatjuk az egyes jogcímekhez tartozó fizetési egységárakat.
A különböző szerződésekhez kapcsolódó adatokat, fülekre rendezetten, adatlapra rögzítjük. Ezek kitöltéséhez a program többféle segítséget is nyújt. A partner és az ingatlan (parner modul, ingatlan modul) kiválasztása után rögzítjük a közterület használati jogviszony többi, szerződés szintű adatait.
Az "előírás" fül alá kerülnek szerződéses partnereink fizetési kötelezettségei. A rendszerben tetszőleges számú jogcím használható, így a több szempont alapján megállapított kötelezettségek egy lépésben előírhatók a szerződés egészére vonatkozóan. Az egyedi előírások mellett a rendszeres előírások egy ütemben rögzíthetők.
Téves előírás esetén javítással vagy stornózással korrigálhatunk.
Az adatlapon a következő, a fizetés fül alatt nézhetjük meg partnereink rögzített befizetéseit, fizetési egyenlegét.
Kimenő számlák készítése
A szerződés adatlapján szereplő partnereink részére számlát rögzíthetünk és állíthatunk ki fizetési kötelezettségeik megfizetésére. (Az elkészített számla formai és tartalmi elemei megváltoztathatók és megfelelnek a vonatkozó jogszabályi előírásoknak). A számla készítése történhet egyedileg és de készíthetünk csoportosan is.
A csoportos számlakészítéskor partnerlistát kapunk a számlázható, nem számlázható és a már leszámlázott összegekkel. A listát a számlakészítés előtt még ellenőrizhetjük, és ha rendben találtuk, akkor egy gomb megnyomásával elkészíthetjük a számlákat.
Az így (egyedileg vagy csoportosan) elkészített számla minden - számunkra - fontos információt tartalmaz.
A számlát előre megszerkesztett formátum szerint nyomtathatjuk. Hasonlóan a számlakészítéshez, a számlák myomtatását is végezhetjük egyedileg vagy csoportosan. A formátum (sablon) tartalmazhatja az önkormányzat címerét, logóját és más grafikus elemet is, és megszabja a számla képét. A számlához illeszthetünk a program által kitöltött csekket is, de a csekket nyomtathatjuk önállóan is.
A számla formátumának kialakításakor a vevő adatait úgy helyezzük el a számlán, hogy ablakos borítékba helyezve címzésként is szolgáljon, megtakarítva ezzel a boríték nyomtatását.
Bank/pénztár könyvelés Bank és pénztárforgalom kezelés
Árlista Kapcsolatfelvétel | Ugrás az oldal tetejére |