Visszaugrás a kezdőlapra Közterület használat

A rendszer az önkormányzatok tulajdonában lévő közterületek használatával kapcsolatos hivatali és gazdálkodási munkát segíti az alábbi szolgáltatásokkal:

  • típus formátumok és övezeti besorolások felhasználásával meggyorsítja a szerződések, megállapodások írásban való rögzítését,
  • hatékonyan segíti a fizetési kötelezettségek meghatározását,
  • elkészíti a kapcsolódó számlát,
  • a befizetéseket egyszerűen kapcsolja a szerződéshez és a számlához,
  • figyeli a szerződések érvényességét, a fizetési előírások teljesítését,
  • egyszerűen előkereshető a rendszerből egy-egy szerződés terület, bérlő és szerződés azonosító alapján is.
  • könnyen elkészíthető egy adott utca vagy adott terület érvényes közterület használóinak listája, pl:
    • a teljesített vagy késedelmes befizetési kötelezettségekkel,
    • az érvényességek időpontjával,
    • a szerződésben meghatározott használati feltételekkel, terület, stb.
  • a felhasználó maga is meghatározhatja a feldolgozási listák formáját, tartalmát, szűkítési feltételeit, stb.
  • tetszőleges időpontban ellenőrizhető, hogy:
    • kik teljesítették a befizetési kötelezettségeiket,
    • kiknek van hátraléka,
    • egy adott napon mekkora befizetés várható a szerződések alapján, stb.
  • a számviteli előírásoknak megfelelő listák pl. ÁFA elszámolások készíthetők a programmal,
  • hálózatban is működtethető, amivel a hivatali munka hatékonysága nagymértékben fokozható.

    Rendszerünk egyszerűen kezelhető és könnyen átlátható formában nyújt informális támogatást az önkormányzatok felelős vezetőinek irányítói tevékenységükhöz és alapvetően megkönnyíti a hivatal mindennapi munkáját, minimalizálva a feladat ellátásához szükséges ráfordítást.

    A rendszer korlátlan számú partner, ingatlan és szerződés kezelésére alkalmas. Tetszőleges számú, hálózatba kapcsolt számítógépen teszi lehetővé a hatékony és megbízható működést.

    Minden rögzített adatra kérhető "szűrési" funkció. A program képes kiválasztani pl.: a hatályos, vagy a hatályon kívüli szerződéseket, vagy a kifizetett vagy ki nem fizetett számlákhoz tartozó adatokat, stb. Ezeket - a felhasználó által meghatározható - oszlopszerkezetű táblázatos formában mutatja meg, és ha szükséges, további feldolgozásra excelbe exportálhatjuk vagy nyomtathatjuk.

    Jellemző rendszereinkre, hogy a képernyőn (ablakban) látható a lista egy-egy sora mögötti információk (adatlap, ingatlan, számla, stb.) adatai egy mozdulattal a képernyőre kérhetők. Ezek - szükség szerint - a program több pontjáról is elérhetők.

    A program használata a szokásos paraméterekkel rendelkező számítógépek és hálózat megléte esetén nem igényel semmilyen fejlesztést ill. bővítést. A programot kezelő munkatársaktól sem igényel a megszokottól komolyabb számítástechnikai felkészültséget.

    Az adatbázisokban rögzített adatok bármikor elmenthetők, probléma esetén visszatölthetők.

    A partnerek, az ingatlanok és a szerződések adatlapjának rögzítése után a program minden nyilvántartási feladatot segít, illetve átvesz.

    A rendszerünkkel dolgozó munkatársak azonosító és jelszó használata mellett különböző jogosultságokkal rendelkeznek a munkájuk célterületeinek megfelelően. Ez biztosítja az adatállomány nagyfokú védelmét a szándékos vagy véletlen adatmódosítás ellen, de ez biztosítja a kezelés mélységének jogosultságait is. Ezen kívül lehetőséget ad pl: a rendszerben történő változások naplózására is (ki, mit, mikor változtatott).

    Rendszerünk alapvetően két nagy kiinduló adattörzzsel rendelkezik: partnerek és ingatlanok, melyek a szerződés modul állományában "találkoznak".

    Partnermodul

    Ez a modul aktiválódik a program futása során minden partnereket érintő műveletben.

    Tartalmazza minden lényeges adat rögzítési lehetőségét, mely az üzleti kapcsolattartáshoz és a nyilvántartáshoz szükséges.

    A partnermodul részletes leírása

    Ingatlan modul

    A program futása során ez az ingatlanokat kezelő modul aktiválódik minden ingatlanokat érintő műveletben.

    Minden tulajdoni lap szerinti adat rögzítési lehetőségét tartalmazza, mely az üzleti kapcsolattartáshoz és a nyilvántartáshoz szükséges.

    Az ingatlanmodul rövid leírása

    Szerződés modul

    Övezeti díjtételek: A képviselőtestület döntése alapján a közterületeket a településen való elhelyezkedésük alapján övezetekbe sorolhatjuk, és meghatározhatjuk az egyes jogcímekhez tartozó fizetési egységárakat.

    A különböző szerződésekhez kapcsolódó adatokat, fülekre rendezetten, adatlapra rögzítjük. Ezek kitöltéséhez a program többféle segítséget is nyújt. A partner és az ingatlan (parner modul, ingatlan modul) kiválasztása után rögzítjük a közterület használati jogviszony többi, szerződés szintű adatait.

    Az "előírás" fül alá kerülnek szerződéses partnereink fizetési kötelezettségei. A rendszerben tetszőleges számú jogcím használható, így a több szempont alapján megállapított kötelezettségek egy lépésben előírhatók a szerződés egészére vonatkozóan. Az egyedi előírások mellett a rendszeres előírások egy ütemben rögzíthetők.

    Téves előírás esetén javítással vagy stornózással korrigálhatunk.

    Az adatlapon a következő, a fizetés fül alatt nézhetjük meg partnereink rögzített befizetéseit, fizetési egyenlegét.

    Kimenő számlák készítése

    A szerződés adatlapján szereplő partnereink részére számlát rögzíthetünk és állíthatunk ki fizetési kötelezettségeik megfizetésére. (Az elkészített számla formai és tartalmi elemei megváltoztathatók és megfelelnek a vonatkozó jogszabályi előírásoknak). A számla készítése történhet egyedileg és de készíthetünk csoportosan is.

    A csoportos számlakészítéskor partnerlistát kapunk a számlázható, nem számlázható és a már leszámlázott összegekkel. A listát a számlakészítés előtt még ellenőrizhetjük, és ha rendben találtuk, akkor egy gomb megnyomásával elkészíthetjük a számlákat.

    Az így (egyedileg vagy csoportosan) elkészített számla minden - számunkra - fontos információt tartalmaz.

    A számlát előre megszerkesztett formátum szerint nyomtathatjuk. Hasonlóan a számlakészítéshez, a számlák myomtatását is végezhetjük egyedileg vagy csoportosan. A formátum (sablon) tartalmazhatja az önkormányzat címerét, logóját és más grafikus elemet is, és megszabja a számla képét. A számlához illeszthetünk a program által kitöltött csekket is, de a csekket nyomtathatjuk önállóan is.

    A számla formátumának kialakításakor a vevő adatait úgy helyezzük el a számlán, hogy ablakos borítékba helyezve címzésként is szolgáljon, megtakarítva ezzel a boríték nyomtatását.

    Bank/pénztár könyvelés Bank és pénztárforgalom kezelés

    Árlista Kapcsolatfelvétel Ugrás az oldal tetejére