Visszaugrás a kezdőlapra Szoftvereink általános jellemzői

A rendszereink modulokból épülnek fel. Ez azt jelenti, hogy egy-egy modul a többitől függetlenül is megvásárolható, üzembe helyezhető. Később újabb modulok is kapcsolhatók a már működőkhöz, a későbbi igényeknek és pénzügyi lehetőségeknek megfelelően.

Minden rendszerünk hálózatos, a felhasználók számát nem korlátozzuk.

Az adatok tetszőleges gyakorisággal és tetszőleges adathordozóra kimenthetők, igény szerint visszatölthetők.

2004 után csak Windows-os kezelői felülettel telepítjük a rendszereinket. Az egér és a billentyű kezelés a Windows-ban megszokottak szerinti.

Szoftvereink egyik legfontosabb szolgáltatása, hogy PDF formátumokban is előállítja a nyomtatandó információkat, amivel egyszerűen lehet elektronikus levél mellékleteként információt cserélni a megfelelő jogosultsággal rendelkező partnerekkel, társ osztályokkal, stb.

A rendszereink működtetéséhez javasolt Hardver - szoftver környezet a következő:

Fenti felsorolásból is látszik, hogy nyílt forráskódú, lényegében ingyenes alapszoftverekre építünk. Rendszereink használata nem igényel a szokásosan használt környezetben hardver vagy adatbázis motor bővítést, és nem kell drága licenceket vásárolni.

Néhány általános jellemző a szoftvereink használatával kapcsolatban:

A rendszereink integráltan működnek. Ez azt jelenti, hogy minden adatot csak egyszer kell rögzíteni, a továbbiakban minden felhasználó - ha van megfelelő jogosultsága - hozzáférhet a mások által rögzített adatokhoz, és azokat fel is használhatja a saját munkájához.

A rendszer olyan adatok kezelését is biztosítja, ami elektronikus formában lett korábban rögzítve. Így pl. lehet digitális fotókat is rögzíteni egy-egy szerződéshez, vagy ingatlanhoz pl. káresemény vagy javítás előtti állapot felméréséhez, vagy olyan formalizált szerződéseket vagy táblázatokat, amiket később valamelyik felhasználó részleteiben is meg szeretni nézni, képernyőre kérni vagy kinyomtatni, vagy esetleg email-ben tovább küldeni.

Általában minden olyan fájl típus csatolható egy - egy objektumhoz, ami az adott számítógép alapszolgáltatásával képernyőre kérhető pl. két egér kattintással. A szokásos MS operációs rendszer illetve irodai alkalmazások esetében pl. DOC, JPG, XLS, EXCELL kiterjesztésű fájlok csatolhatók az egyes dokumentumokhoz.

Az egyik szokásos szövegszerkesztési lehetőség a vágólap használata. A program minden mezőjének tartalmát kijelölés után a Ctrl + C -vel vágólapra tehetjük, majd a kurzor aktuális helyén a Ctrl + V -vel beilleszthetjük az aktuális vágólap tartalmát. Ez a lehetőség különösen az ismétlődő adatok begépelését könnyítheti meg, pl. az ismétlődő előírások listás rögzítésénél.

Az adatok rögzítésénél segít az előre feltöltött menük vagy kódtáblázatok használata. Ez is a Windows-ban szokásos legördülő ablakok segítségével érhető el illetve használható. A menüknek a feltöltését általában a felhasználók maguk kell hogy elvégezzék, de az elektronikus formában kapott adatokat társaságunk is feltölti a rendszerbe.

Egy adott fülre vagy ikonra húzva az egeret annak tartalma az un. tool-tip jelenik meg 1-2 másodperc múlva, egy-egy feldolgozó-beolvasó program időbeli állapotát mutató folyamat-jelző csík, stb.) ma már annyira elterjedt, hogy ezekről részletesen nem kell beszélni.

Ugyancsak a gyorsabb, megbízhatóbb munkát segítik a szokásos ikonok használata.

Az egér jobb gombja a képernyőn lévő listákon általában felajánlja:

Keresések különböző listákban

Ha egy listából kell kiválasztani egy sort, akkor az adott sor megkereséséhez a szokásos előgépeléssel, rendezéssel segít közel jutni a program.

Nyomtatási lehetőségek

Az adatfeldolgozások eredményét vagy előre meghatározott szempontok szerint, előre meghatározott formátumban, vagy esetenként, az aktuális információs igényeknek megfelelően, esetenként, a felhasználó által is meghatározható formátumban nyomtathatjuk ki.

A rendszerben kétféle nyomtatási lehetőséget ajánl fel a program. Az egyik fajta az, amikor táblázat adatait kell kinyomtatni. A másik lehetőség az, amikor adatlapot, formanyomtatványt, levelet, stb. kell nyomtatni.

Mindkét esetben kihasználja a program a Windows alapszolgáltatását a korábban illesztett nyomtatók használatával. Arra a nyomtatóra küldi a program a formátumot vagy a listát, ami alapnyomtatóként van beállítva a Windows rendszerben.

Ha Önök hálózatban telepített nyomtatót használnak, akkor a nyomtatás megkezdése előtt meg kell keresni azt a nyomtatót, amit nyomtatásra akarunk használni.

Általában a lista nyomtatásakor felajánljuk a fájlba, különféle táblázat kezelőkbe pl. Excel -be vagy Calc -ba küldés lehetőségét is.

A formátumok egy részét társaságunk állítja be a telepítéskor, de a felhasználónak lehetősége van arra is, hogy saját maga készítsen formátumot vagy egy korábban készített formátumon módosítson.

Általános adatfeldolgozási lehetőségek

A program az egyes ingatlanokhoz, szerződésekhez, számlákhoz, stb. rögzített adatok mindegyikére ad keresési, szűrési lehetőséget. Ehhez a program felajánl egy ablakot, amiben a rendszerbe korábban rögzített adatok közül lehet kiválasztani azt, amire vonatkozóan feldolgozásokat akarunk végezni.

A keresésre illetve szűkítési feltételre vonatkozó adatokat értelemszerűen kell kitölteni. Természetesen azokra a mezőkre, amiket nem töltünk, a program nem végez szűrést.

Rendszergazdai feladatok.

A rendszergazdai ágon a szokásos jogosultság kiosztások és a különféle beállítások lehetőségét kapjuk meg.

Árlista Kapcsolatfelvétel Ugrás az oldal tetejére